کوچ سرفینگ در ایران
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

پنج شنبه 9 بهمن 1399
ن : بنفشه

کوچ سرفینگ در ایران

کوچ سرفینگ از معروف ترین سایت های گردشگری در اینترنت می­باشد که در 10 سال اخیر تلاش کرده تا امکان اقامت رایگان را برای صدها هزار نفر در سراسر جهان ایجاد کند. فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرصت های بسیاری را برای علاقمندان به گردشگری ایجاد کرده است تا از طریق این قابلیت ها، و با هزینه کم تر بتوانند راحت تر سفر کنند.

couchsurfing.com یکی از سایت های محبوب گردشگری اینترنت می باشد که چند سالی هست در بین ایرانیان به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است، پرتال کوچ سرفینگ که خلاقیت و نوآوری جالبی در عرصه گردشگری مجازی (e-tourism) به وجود آورده است و از جنبه کسب و کار نیز، یکی از نمونه های موفق کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) به حساب می­آید.

کارآفرینی دیجیتالی در عرصه گردشگری یعنی این که شما پرتالی ایجاد کنید که از طریق آن، گردشگران یا علاقمندان به گردشگری، بتوانند از این خدمات استفاده کرده و از خدمات و محصولات مختلف استفاده کنند. مثلا بلیط بفروشید، مشاوره آنلاین بدهید، فرصت های اقامت معرفی کنید، تورهای دسته جمعی معرفی کنید، کالاهای گردشگری ملل بفروشید و صدها مورد دیگر.

کوچ سرفینگ در واقع  «مهمان نوازی رایگان» است که افراد با پیوستن به این سایت و مشخص کردن محل سکونت خود، اعلام آمادگی می کنند که جای خواب رایگانی را برای یک یا چند نفر در خانه شان آماده کنند. میزبانان موظف به انجام کارهایی از قبیل درست کردن غذا، دادن حوله تمیز و خدماتی از این دست نیستند. بیش از 2 میلیون صفحه در اینترنت، درباره ظرفیت های گردشگری پرتال کوچ سرفینگ، مطالب جالبی را ارائه می کند که نشان از اهمیت و جایگاه این پرتال در عرصه گردشگری مجازی می باشد.

در ایران نیز چند سالی است که علاقمندان به سفر با این وب سایت آشنا شده اند و ده ها هزار ایرانی با ساختن پروفایل های خود در این سایت هم میزبان گردشگران خارجی بوده اند و هم به میهمانی آن ها در بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا رفته اند. کافی است سری به وب سایت های سفرنامه نویسی بزنید تا با تجربیات کوچ سرفرهای ایرانی آشنا شوید. اغلب این سفرنامه ها شما را از یک چیز مطمئن می سازند، اینکه کوچ سرفینگ تنها راهی برای یافتن اقامت رایگان نیست بلکه یکی از روش های موثر در درک فرهنگ جامعه میزبان است.

مهمان نوازی اینترنتی، عنوان جالبی هست که می‌توان به این کارآفرینی دیجیتالی خلاق دنیا اطلاق کرد. جایی که بسیاری از کاربران در صدها شهر جهان، اعلام آمادگی می‌کنند که حاضرند به مدت چند روز و با شرایطی خاص، میزبان شما باشند تا لحظات خوب و مفرحی را با آن ها در کشورشان در اختیار داشته باشید.در چند سال اخیر، هزاران کاربر ایرانی نیز به کمک قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در این پرتال ارائه شده است، توانسته‌اند محل اقامت رایگانی را از 1 روز تا 1 هفته در کشورهای مقصد گردشگری خود پیدا کنند و از این راه، دوستان زیادی در دنیا پیدا کنند.

متقابلا در سفرنوشته های گردشگران خارجی نیز مرتب به خاطرات آن ها از میزبان کوچ سرفری شان در ایران برمی خورید که چه تاثیر مثبتی بر ذهنیت آنان درباره ایران داشته اند. اگرچه هنوز برای ایرانیان گرفتن ویزا از مشکلاتی است که سفر رفتن بصورت انفرادی را با دشواری مواجه می کند اما کوچ سرفینگ برای افرادی که علاقه به سفرهای کوله پشتی یا انفرادی دارند، راهی برای صرفه جویی در هزینه در عین آشنایی بیشتر با مقصد است.

گفتنی است زبان پارسی به عنوان زبان رایج بیش از ۱۱ هزار نفر شناخته شده است. این آمارها نشان می‌دهد تعداد کاربرانی که از ایران به عنوان سفیر عضو این سایت شده‌اند حدود ۷ هزار نفر و ایران چهل و نهمین کشور در Couch Surfing است و این رقم هر هفته در حال افزایش هست، چرا که کاربران بیش تری با این سایت و خدمات و قابلیت‌های ان آشنا می‌شوند

امیدواریم، از ظرفیت‌های مهمان نوازی کوچ سرفینگ استفاده کنید و شما نیز میزبان خوبی برای گردشگران خارجی باشید تا فرهنگ و آداب کهن ایران زمین را به آن ها منتقل کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.